DisagreE!

Assalamualaikum...

Hye kawan2...
Entry pendek jer sebenarnyer..

Naper ramai orang tak suker orang kelantan??
Siyes aku heran..
Alasan yang selalu diorang bagi ialah...

"diorang akan tinggalkan kita biler diorang jumper orang senegeri diorang...."

Yer ker???
Naper aku tak rasa cam tu..
Siyes pelik..
Kalau nak ikutkan bukan orang kelantan jer yang cam tuh..
Tapi orang-orang lain pn samer jer..
Kadang-kadang depan kita jer diorang baik..
Tapi belakang2 kutuk jugak.. ngate jugak..
Tak der plaks aku nampak orang dari negeri lain baik bagai nak rak!

Sumtimes, biler kita dengar cakap orang lain...
Kita pn nak mengiyerkan aper yang orang tuh cakap..
Heran dan pelik....

Dan lagi...
Kata plaks orang kelantan yang datang Kl ni banyak buat hal..
Cam tak pernah lepas..
Adoiyai...
Sumer tempt pn ader masalah..
Ader gejala sosial..
Ader itu ini sumer..
Tapi jgn la nak menuding jari pada orang orang lain kalau yer pn korang dah tak suker dengan orang kelantan tuh..
Samer jer manusia ni..
Tak der jauh beza maner pn..
haiiii la....
















Siyes aku tak sutuju!



Bisik-Bisik: "Bonding" yang ada kat Kelantan tuh takkan ada kat negeri lain.. Naper tak contohi yang baik?? huH!

3 comments:

cik_hani Says:
March 29, 2011 at 11:28 AM

50/50..hahahahha
ala tak kesah la ngeri apa asl tanak mesti kna tinggal jugak..kn?kn?

kyle Says:
March 29, 2011 at 1:32 PM

sokong tuan blog, hehe...mrk jumpe kawan dari sehalaman, mesti lah leh sembang pasal kampung sendiri, tapi kwn2 kelantan kyle xpernah tinggalkan kwn pun, malah skrg kyle dh leh kecek kelate dh belajo dari mrk, hehe...

sikap mrk tue lebih elok dicontohi, mrk x kire kaum, cina ke melayu, semua leh jadi kawan, kan senang hidup mcm tue :)

nadira shahid Says:
March 29, 2011 at 4:32 PM

awek ko orang klantan ek? ;p
hm, ade ape dgn title negeri? bg aku semua same sahaja..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...