Mulia~

Assalamualaikum..

Aku juz nak share citer ngan korang..
Semalam aku g hantar baju ke dobi....
Dan memang kedai itu yang aku akan hantar kerana dah biasa...
Bukan kedai melayu.. tapi india...

Disebabkan dalam minggu ni asyik hujan jer kan..
So baju aku pn bertimbunla daripada hari sabtu aku pakai hari tuh..
Kebiasaannya aku tak hantar la dalam kuantiti yang banyak...
Coz aku memang tak suker simpan baju kotor menimbun-nimbun..

Biler sampai jer kat kedai...
Aku terus la letak baju tuh atas penimbang berat tuh...
Then tiber-tiber dier leh gelak tengok aku coz pada fahaman aku sebab kali ni aku anto banyak giler...
7 kilo kot...
So aku pn cakap la kat dier..

"Sekarang asyik hujan saja balik keje... Biler basah terus ganti baju lain...."

Dier jawab plaks....

"Ooo... takpa nnt sudah basuh, sudah kering baru timbang.... "
(Slank india ok... hakhakhak)


Tiber-tiber aku jadi bluurrr.....
Heran pn ader...
Last-last barula aku tau...
Rupernyer dier takmo la timbang masa pakaian tuh basah..
Kan biler pakaian tuh basah, ianya adalah salah satu faktor "pemberat" dalam menimbang..
Tiber-tiber aku terkagum dengan sifat dier yang terpuji dalam menjalankan perniagaan...
Ye la maner tak nyer..
Sesetengah peniaga lagi nak tambah pemberat dalam timbang diorang tu..
So leh kaut untung yang lebih kan..
Ini tak.. yang basah akan tunggu kering dan kemudian barula ditimbang...

Mulia sungguh orang itu...
Walaupun ianya daripada bagsa yang berlainan dengan aku..
Dan datangnya bukan dari negara yang sama..
Aku tetap nak doakan supaya mudah-mudahan perniagaan dia akan lebih berkembang dan disukai ramai..
Macam susu tuh... Hehe~


Moral of the story: Jalankanlah perniagaan secara jujur... Pastinya kelak akan peroleh lagi rezki yang melimpah ruah... insyaALLAH...



Bisik-Bisik: Aku pn ader keinginan nak bukak kedai dobi.. korang percaya tak?? huhu~ =D

4 comments:

ch!natsu Says:
March 17, 2011 at 4:47 PM

ada ke org dobi yg akn tmbg jgk even kita ckp bj tuh basah?
klu ada mmg xptotla kan..

apapun mmg bagus india tuh.. thumbs up! hoho~

me do percaya.. ;P
nnti de modal sile buka ok..
dobi n car wash.. =)

moga dimurahkan rezeki.. insyaAllah.. =)

iN Laa...~ Says:
March 18, 2011 at 3:26 PM

kebiasaannya dobi akan timbang dulu baru basuh..
coz dier akan charge baper harga berdasarkan kilo didepan customer dier... huhu~

insyaALLAH... =)

cerita-gadis-ini Says:
March 19, 2011 at 9:53 PM

terbaekk...

cerita-gadis-ini Says:
March 19, 2011 at 9:53 PM

terbaekk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...