s!kap...

Assalamualaikum...
Hye korang.. chat??
Hope bebaik jer..

Berkenaan dengan tajuk entry ni..
Aku baru je balik daripada pejabat pos courier kan document yang nilainyer puluhan ribu ringgit...
Sampai jer kat pejabat pos tuh..
Aku pn terus la ke kaunter memandangkan kaunter memang kosong coz kat sini memang tak ramai orang..

Aku terus tanyer kat dier..
Mintak Pos Express...  <- beserta senyuman walaupun senyum yang kelat...
Dier bagi la Pos Express..
Dan sebenarnyer aku tak tau aper cara yang ptt aku guna tuk courier kan document tuh..
So disebabkan bukan itu yang pernah aku buat dulu..
Aku cakap kat dier yang hari tuh sayer isi borang lain..

Tanpa berkata apa-apa dier terus ambil envelop pos laju tuh then kemudian dier gantikan dengan borang lain..
Haiya.... bagi sambil "menjeling" pada aku..
Bukannyer susah sangat pn die nak amik borang tuh..
Dalam capaian yang siku tak lurus pn amik borang tuh...
Hai.. susah sangat ker..

Kengkadang rasa malas sangat nak berurusan ngan teller2 ni..
Yer la walaupun tak sumer cam tuh..
But segelintir cam nih la yang membuatkan orang lain jadikan "buah mulut" pada orang2 lain..

Kita ni biler bekerja dengan customer or orang awam..
Biarla jernih sket muker tuh..
Even tak mo senyum, atleast jgn la menjeling..
Ni dah la tak senyum.. menjeling pulak tuh..
Aduyai...
Mungkin masa aku datang tadi dier rasa aku ganggu dier  nak nyembang ngan  office mate dier kot..
Huhu~

Pesanan iN pada semua2..
Termasuklah pada diri sendiri...
Kalau korang tuh bekerja dengan bersangkut paut manusia-manusia or orang awam..
Sorokkan la sket masalah or ketidakpuasan hati tuh pada customer kita..
Kalau kita bersikap seperti orang cam dalam watak..
Tak ker orang duk mengata jer kan..
Bukan sahaja bekerja sebagai teller tetapi kerja sebagai customer service yang angkat2 telefon ni..
Biarla ada adab cara yang sopan tuk treat customer kita tuh..
Barula orang pn senang untuk datang buat kali yang seterusnyer.. huhu~

















Bukan susah nak senyum pn...

Daa...~
`

Bisik-Bisik: Kadang-kadang polis lagi terus dier nyer service kan?? korang pernah terkena tak masa nak buat report?? ngeehh =P

5 comments:

Fariehan Ibrahim Says:
March 23, 2011 at 1:48 PM

stuju2! kte kne jdi profesional dlm kerja. huuhu ^^

Shila Says:
March 23, 2011 at 2:45 PM

diorang aspek kita tau semua kan..

tapi yg penting, kite pun kene senyum gak..walaupun hadapi org cmtu.. :)

kt bhagian dia, kite xbole kawal..tp diri sendiri bole kan..

ekekeke...

#MalisaDeafJourney Says:
March 23, 2011 at 3:34 PM

senyum itu satu sedekah...
senyum xperlu kata apa-apa.. =)

Anonymous Says:
March 23, 2011 at 4:00 PM

sabo je lah dengan org cmni..

sipot sedot Says:
March 24, 2011 at 11:58 AM

hahahah cik sipot pon selalu terkene kes cm gini..adoiii geram cam nk cepok pon ade..tapi sabau kan aje..tol x?? mood :: REDHA he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...